از آنجاییکه طراحی و گرافیک دو مقوله بسیار نزدیک به هم هستند، برای صاحبان مشاغل حائز اهمیت خواهد بود که تفاوت میان یک فرد طراح و یک گرافیست را درک کنند.

گرافیست چه کاری انجام می دهد؟

درحالی که کار یک طراح شبیه هنرهای زیباست، کار گرافیست بیشتر وجهه تجاری دارد. هدف گرافیک، انتقال پیغام به مخاطب یا ترغیب کردن او به کاری است. یک شرکت معمولا یک گرافیک دیزاینر را برای ایجاد هویت بصری برند خود استخدام می کند. اموری نظیر طراحی وب سایت، طراحی بسته بندی محصول، طراحی لوگو و… . یک گرافیست حرفه ای عموما درگیر ساختار صفحات، تایپوگرافی، برندسازی، عکاسی و.. خواهد بود.

 

طراح چه کاری انجام می دهد؟

کار طراحی نیاز به تجسم خلاقانه تری نظیر استفاده از تصاویر یا نقاشی برای تزئین و جلوه دادن به یک متن موجود در یک صفحه دارد. کار یک طراح می تواند طراحی جلد یک کتاب داستان یا یک بیلبورد خیره کننده سرشار از طرح و رنگ باشد. طراحان معمولا گرافیک دیزاین هم انجام می دهند و در هر دو فیلد می توانند خوب عمل کنند. یک طراح یا تصویرگر می تواند گرافیست خوبی باشد ولی عکس این موضوع صدق نمی کند.

 

نحوه همکاری یک طراح و یک گرافیست به این شکل می تواند باشد که گرافیست یک تصویر یا نقاشی را مطابق با نیاز خود از یک طراح درخواست کند، پس از آماده شدن طرح، گرافیست تصمیم می گیرد که در پروژه خود به چه شکل از آن استفاده کند.

[moshavereh]

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام و درود… ممنون بابت مطلب خوبتون. من تا حالا چند تا از پروژه هامو دادم به فریلنسرهای سایت خدمات یاب برام انجام دادن و راضی بودم. گفتم تجربه ام رو با شما هم در میون بزارم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست