در ابتدای سال 2022، تقریباً هیچ تولیدکننده متن به تصویر هوش مصنوعی در دسترس عموم نبود، اما با توجه به اینکه DALL-E سرانجام در ماه ژوئیه در نسخه بتا در دسترس قرار گرفت و Stable Diffusion یک ماه بعد منتشر شد، اکنون ناگهان مجموعه‌ای از تولیدکنندگان تصویر هوش مصنوعی در حال رقابت برای تبدیل شدن به بهترین نرم افزار در بازار هستند.
بنابراین اگر در مورد اینکه در سال 2023 از کدام یک از مولدهای تصویر هوش مصنوعی استفاده کنید سردرگم هستید، این راهنمای کاملی برای بهترین گزینه های موجود است.
مولدهای تصویر هوش مصنوعی طوفانی را در سال گذشته ایجاد کرده اند. اگر در رسانه‌های اجتماعی بوده‌اید، برنامه‌های خبری پربیننده را تماشا کرده‌اید، یا مجله‌ای خوانده‌اید، نمی‌توان تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را از دست داد. آنها همه جا هستند و به راحتی می توان دلیل آن را فهمید: ابزارهای لازم برای ساختن آنها اکنون خوب و در دسترس عموم هستند. اگر می‌خواهید به سرگرمی ملحق شوید یا برخی از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را به گردش‌های کاری کسب‌وکار خود اضافه کنید، برنامه‌های موجود در این لیست آنچه را که به دنبال آن هستید به شما ارائه می‌دهند.
هوش مصنوعی (AI) نه تنها بر صنایعی مانند تجارت و مراقبت های بهداشتی تأثیر می گذارد. همچنین با آغاز دوره جدیدی از هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی، نقش فزاینده ای در صنایع خلاق بازی می کند. فناوری‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی اغلب به طور گسترده برای همه قابل دسترسی هستند، که به ایجاد نسل کاملاً جدیدی از هنرمندان کمک می‌کند.

ما اغلب می شنویم که هوش مصنوعی تمام وظایف انسان از جمله کارهای هنری، فیلم و سایر صنایع خلاق را به طور خودکار از بین می برد یا بر عهده می گیرد. اما این دور از واقعیت است. هوش مصنوعی ابزار تکمیلی است که هنرمندان می توانند از آن برای کشف قلمرو خلاقانه جدید استفاده کنند. هر کسی می تواند از این ابزارهای خلاقانه هوش مصنوعی برای خلق آثار هنری استفاده کند که اغلب می توانند به NFT تبدیل شوند.

1-DreamStudio (Stable Diffusion)

بر خلاف DALL·E 2 و Midjourney، Stable Diffusion منبع باز است. این بدان معناست که هر کسی که مهارت های فنی لازم را داشته باشد می تواند آن را دانلود کرده و به صورت محلی در رایانه شخصی خود اجرا کند. همچنین به این معنی است که می توانید مدل را برای اهداف خاصی آموزش دهید و تنظیم کنید. تقریباً تمام سرویس‌هایی که از هوش مصنوعی برای تولید پرتره‌های هنری، پرتره‌های تاریخی، رندرهای معماری و هر چیز دیگری استفاده می‌کنند، از Stable Diffusion به این روش استفاده می‌کنند. اگر مهارت‌های لازم را دارید و می‌خواهید چیزی عالی با هوش مصنوعی بسازید، Stable Diffusion بهترین راه برای انجام آن در حال حاضر است. حتی یک API وجود دارد.

اما Stable Diffusion همچنین در یک برنامه عمومی قدرتمند به نام DreamStudio که توسط توسعه دهندگان آن، Stability AI ساخته شده است، موجود است. (مانند هر چیز در این لیست، در نسخه بتا است.)

DreamStudio به شما کنترل زیادی بر جنبه های مختلف تولید تصویر با هوش مصنوعی می دهد. هنگامی که درخواست خود را تایپ می کنید، لغزنده هایی وجود دارد که به شما امکان می دهد تعیین کنید که تصویر نهایی چقدر بزرگ است، چقدر با درخواستی که به آن می دهید مطابقت دارد، مدل انتشار چند مرحله طی می کند، و چند تصویر تولید می شود. همچنین می‌توانید نسخه‌ای از الگوریتم مورد استفاده را انتخاب کنید و حتی یک روش بذر و نمونه‌گیری خاص را وارد کنید تا نتایج تکرارپذیر دریافت کنید (در غیر این صورت، آنها به‌طور تصادفی تولید می‌شوند). DreamStudio همچنین دارای in-painting و out-painting است، اگرچه برای دسترسی به آنها باید از Chrome استفاده کنید.

DreamStudio بر روی یک سیستم اعتباری کار می کند. وقتی ثبت نام می کنید، 100 اعتبار رایگان دریافت می کنید که برای 500 تصویر با تنظیمات پیش فرض خوب است. استفاده از یک مدل قدرتمندتر، تولید تصاویر بزرگتر، یا تکرار آنها در مراحل بیشتر، همگی اعتبار شما را سریعتر مصرف می کنند. وقتی کارتان تمام شد، باید بیشتر بخرید، از 10 دلار برای 1000 اعتبار شروع کنید.

در مجموع، DreamStudio و Stable Diffusion بیشترین سفارشی سازی و کنترل را روی کل فرآیند تولید تصویر هوش مصنوعی به شما می دهند. آنها شما را قادر می سازند تا به همان اندازه که می خواهید به هوش مصنوعی بروید – و حتی خدمات هوش مصنوعی خود را بسازید.
Brad Pitt in the jungle generated by Stable Diffusion

شروع ساخت عکس با Stable Diffusion

2- Midjourney

همراه با DALL-E و Stable Diffusion، Midjourney همچنین به عنوان یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین تولیدکنندگان متن به تصویر هوش مصنوعی در جهان است.
Midjourney که یکی از جذاب‌ترین پلتفرم‌ها برای تولید تصویر هوش مصنوعی در نظر گرفته می‌شود، زمانی که یکی از کاربرانش با استفاده از تصویری که با این نرم‌افزار خلق کرده بود، در مسابقه هنرهای زیبا برنده شد، خبرساز شد.
تا حدودی منحصر به فرد، Midjourney از طریق یک سرور Discord اداره می شود و از دستورات ربات Discord برای تولید تصاویر با کیفیت بالا در سبکی خاص هنری استفاده می کند. کاربران می توانند یک پیام متنی برای ایجاد تصاویر واضح و خیره کننده ای وارد کنند که به نظر می رسد همیشه کیفیت آخرالزمانی یا وهم انگیزی برای آنها دارد.

برخلاف DALL-E، Midjourney تصاویری از افراد مشهور و چهره های عمومی تولید می کند. کاربران Discord اغلب از این نرم افزار برای تجسم تخیلی بازیگران مورد علاقه خود در نقش های فیلم خاص استفاده می کنند.
یکی از اشکالات احتمالی Midjourney این است که این نرم‌افزار به‌عنوان یک تولیدکننده متن به تصویر با هوش مصنوعی طراحی شده است و ایجاد تصاویر واقع‌گرایانه ممکن است دشوار باشد.

دیوید هولز، بنیانگذار Midjourney می گوید که این سیستم هرگز برای ایجاد تصاویر واقعی طراحی نشده است و این بخش مهمی از فلسفه Midjourney به عنوان یک تولید کننده هوش مصنوعی است.
هولز به The Verge می‌گوید: «ما یک سبک و ظاهر پیش‌فرض داریم، و هنری و زیبا است، و دور کردن [مدل] از آن سخت است». شاید اگر 100 ساعت تلاش کنید، بتوانید ترکیب درستی از کلمات را پیدا کنید که آن را واقعاً واقع گرایانه نشان دهد، اما باید واقعاً سخت کار کنید تا آن را شبیه عکس کنید.»

هولز می افزاید: «ما بر این تمرکز داریم که همه چیز را زیبا و هنری جلوه دهیم.

با این حال چندین کاربر Midjourney ثابت کرده‌اند که می‌توان تصاویر فوق‌العاده واقع‌گرایانه روی نرم‌افزار با دانش پیشرفته از اعلان‌های متنی مورد نیاز ایجاد کرد.
اگر Midjourney یک نقطه ضعف دارد، این است که باید از سرور Discord برای قرار دادن یک پیام متنی استفاده کنید که درک آن در ابتدا دشوار است. رابط Discord همچنین می تواند برای استفاده خسته کننده باشد و اغلب ممکن است هنر هوش مصنوعی خود را در میان هزاران جستار دیگر ایجاد شده توسط کاربر در یک کانال گم کنید.

اما به گفته هولز، این همیشه عمدی بوده است زیرا Midjourney به عنوان یک “تجربه اجتماعی” در نظر گرفته شده است. و مطمئناً دیدن آثار هنری دیگر کاربران در حالی که منتظر بارگذاری تصویر خود در Midjourney هستید، می تواند جذاب باشد.

پس چگونه از Midjourney استفاده می کنید؟ پلتفرم Midjourney در ماه جولای به عنوان نسخه بتا برای همه باز شد. هنگامی که به سرور Midjourney Discord ملحق شدید، مولد هوش مصنوعی را می توان در رابط وب Discord یا در برنامه Discord استفاده کرد.

برای تولید آثار هنری در Midjourney، باید به کانالی در Discord بروید، برای مثال #Newbies-126.

از آنجا، دستور Bot “/imagine” را در کانال Discord تایپ می کنید. این دستور به طور خودکار متن “prompt:” را تولید می کند. این زمانی است که آنچه را که می خواهید به عنوان یک تصویر ببینید، توصیف می کنید.

شما باید کلمات کلیدی خود را برای تصویر خود بعد از متن “prompt:” تایپ کنید در غیر این صورت دستور کار نخواهد کرد. سپس بازگشت را فشار دهید و منتظر بمانید تا اثر هنری شما ایجاد شود.

/imagine [هر چیزی که می‌خواهید ربات برایتان تولید کند]

سپس ربات چهار نوع از درخواست شما را تولید می کند، که می توانید آن ها را دانلود کنید، ارتقا دهید، دوباره ویرایش کنید و موارد دیگر. بنابراین برای مثال می‌توانید «همستر پیتزاخوار در ساحل هاوایی» را تایپ کنید و پس از حدود یک دقیقه، تصویر شما باید در میان سایر درخواست‌های کاربر ایجاد شود.
سه قانون سرور Midjourney هنگام ایجاد آثار هنری عبارتند از: «آشکار نباشید، از ربات برای تولید محتوای نامناسب استفاده نکنید و به همه احترام بگذارید.»

به‌طور پیش‌فرض، هر تصویری که ایجاد می‌کنید به‌طور عمومی در دیسکورد Midjourney پست می‌شود. این به همه چیز جنبه اجتماعی جالبی می دهد، اما به این معنی است که هر کسی که به نگاه کردن اهمیت می دهد می تواند آنچه را که شما خلق می کنید ببیند. اگرچه لزوماً برای هنرمندان مشکلی نیست، اما اگر به دنبال استفاده از Midjourney برای اهداف تجاری هستید، ممکن است این یک مشکل باشد.

Midjourney به طور مداوم نتایج مورد علاقه من را از همه تولید کننده های تصویر در این لیست تولید می کند. تصاویری که ایجاد می‌کند منسجم‌تر به نظر می‌رسند، با بافت‌ها و رنگ‌های بهتر – و در کل، نتایج جالب‌تر و از نظر بصری جذاب‌تر هستند. به طور خاص، افراد و اشیاء دنیای واقعی نسبت به سایر تولیدکننده‌های تصویر هوش مصنوعی، حداقل بدون درخواست‌های زیاد، واقعی‌تر و طبیعی‌تر به نظر می‌رسند. گویا این است که این اولین تولید کننده تصویر هوش مصنوعی بود که برنده یک مسابقه هنری شد.

اگر همه اینها گیج کننده به نظر می رسد، نگران نباشید. داکیومنت های کمکی Midjourney واقعاً خوب هستند و شما را در شروع کار و همچنین تمام ویژگی‌های پیشرفته آن، مانند نسخه‌های مختلف مدل، ارتقاء مقیاس تصاویر، ترکیب چندین تصویر، و استفاده از پارامترهای مختلف برای کنترل چیزها، راهنمایی می‌کنند. هنگامی که گزینه های مختلف را درک کردید، نتایجی که می توانید بدست آورید واقعا شگفت انگیز است.

تست رایگان Midjourney شما را به 0.4 ساعت زمان GPU یا حدود 25 تصویر محدود می کند. تصاویر شما نیز محدود به مجوز غیرتجاری CC BY-NC 4.0 Creative Commons هستند. پس از آن، برنامه پایه از 10 دلار در ماه شروع می شود و با 3.3 ساعت زمان GPU در ماه یا حدود 200 تصویر ارائه می شود. شما همچنین می توانید زمان بیشتری برای GPU خریداری کنید و می توانید از تصاویر خود به صورت تجاری استفاده کنید.

شروع ساخت عکس با Midjourney

3- DALL-E 2

Dall-E یکی از قدرتمندترین تولیدکنندگان تصویر هوش مصنوعی در حال حاضر موجود است. برای استفاده از DALL-E، ابتدا باید به لیست انتظار می پیوستید اما امروزی ای دسترسی برای همه باز شده است. این محصولی از آزمایشگاه تحقیقاتی مشترک ایلان ماسک یعنی OpenAI است که ما به سادگی از آن به عنوان DALL-E یاد می کنیم، نرم افزاری است که اکثر مردم می توانند وقتی از آنها در مورد تولید کننده های متن به تصویر هوش مصنوعی بپرسید، نام ببرند.

هنگامی که DALL-E در ماه آوریل راه اندازی شد، رسانه های اجتماعی را با توانایی خود در تبدیل یک توضیح کوتاه به یک تصویر واقعی منفجر کرد. DALL-E آنقدر استثنایی بود که تقریباً شبیه جادو بود. اولین تصاویر، از “یک فضانورد راکون با کیهان که روی شیشه کلاه خود منعکس می شود” یا ” خرس های عروسکی برای خرید مواد غذایی در مصر باستان” بودند که همه از یک پیام ساده متنی تولید شده بودند. اگر بتوانید در آن حرفه ای شوید شوید، به یکی از بهترین تولیدکنندگان تصویر هوش مصنوعی دسترسی خواهید داشت. شما می توانید تصاویر نامحدودی را به صورت رایگان تولید کنید و امکانات بی پایان است.

شروع ساخت عکس با Dall-E

4- Fotor

با بهره گیری از فناوری پیشرفته هوش مصنوعی، مولد هنر هوش مصنوعی Fotor این امکان را برای هر کسی فراهم می کند تا در عرض چند ثانیه آثار هنری خیره کننده ایجاد کند. از طراحی های واقع گرایانه و پرتره های سه بعدی گرفته تا هنر دیجیتال سوررئالیستی و بسیاری موارد دیگر، امکاناتی که می توانید با Fotor خلق کنید بی پایان است. از نسل هنر هوش مصنوعی برای ایجاد آثار هنری زیبا استفاده کنید. چه یک هنرمند باتجربه یا یک مبتدی کامل باشید، عاشق خلق آثار هنری با Fotor خواهید بود.
ایجاد هنرهای تجسمی اکنون آسان تر از همیشه شده است. کافیست یک پیام متنی برای توصیف تصویر مورد نظر خود وارد کنید، و مولد هنر هوش مصنوعی Fotor به صورت جادویی و فوری متن را به هنر تبدیل می کند. انواع مختلفی از سبک های هنری وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید – واقع گرایی، تصویرسازی، کارتون، انیمه، سه بعدی، آبرنگ، نقاشی رنگ روغن و موارد دیگر. اکنون تخیل خود را آزاد کنید تا با Fotor هنر هوش مصنوعی چشمگیر ایجاد کنید!

text to art with fotor
Fotor فقط یک تولید کننده هنر هوش مصنوعی از متن نیست. این به شما این قدرت را می دهد که از عکس ها هنر بسازید. عکسی از خودتان آپلود کنید و Fotor فورا آن را به نسخه های کارتونی شده شما در سبک ها و صحنه های مختلف تبدیل می کند. می توانید با فیلترها و افکت های هوش مصنوعی مختلف آزمایش کنید تا آن را به یک شاهکار واقعی تبدیل کنید. با هوش مصنوعی لذت ببرید تا عکس های معمولی را به آثار هنری شگفت انگیز تبدیل کنید!

photo to ai generated with fotor
سازنده هنری هوش مصنوعی Fotor گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی را ارائه می‌دهد که ایجاد اثر هنری مورد نظرتان را آسان می‌کند. شما می توانید تنظیمات هوش مصنوعی مانند سبک های هنری، ابعاد، ترکیب بندی ها، سایه ها و هایلایت ها را تنظیم کنید. همچنین یک ویرایشگر عکس مجهز به هوش مصنوعی وجود دارد که می توانید از آن برای ویرایش بیشتر و اصلاح خروجی هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی خود استفاده کنید. اکنون آن را امتحان کنید تا شاهکارهای خود را بسازید که سبک شخصی و دیدگاه هنری شما را به نمایش بگذارد.
دنیای شگفت انگیز هنر هوش مصنوعی را در هر زمان و هر مکان با برنامه تولید کننده هنر هوش مصنوعی Fotor کاوش کنید. این در هر دو دستگاه اندروید و iOS در دسترس است و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده کرده‌اند تا ایده‌های خلاقانه خود را زنده کنند. پس برای چی منتظری؟ اکنون به جامعه خالقان هنر هوش مصنوعی بپیوندید و از راحتی ایجاد هنر با هوش مصنوعی لذت ببرید.

شروع ساخت عکس با Fottor

5- Fuups

Fuups AI یک تولید کننده تصویر و هنر با هوش مصنوعی است. این به کاربران اجازه می دهد تا تصاویر و آثار هنری با کیفیت بالا را فقط از یک توضیح تولید کنند، که سپس می توانند بارگیری شوند و حتی در بازار فروخته شوند.

با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، هوش مصنوعی Fuups قادر است تصاویر و آثار هنری را به سرعت و با دقت تولید کند، در حالی که به کاربران اجازه می‌دهد آثار خود را با گزینه‌های مختلف سفارشی کنند.

ویژگی Marketplace به کاربران این امکان را می دهد که تصاویر و آثار هنری دیگر را مرور و خرید کنند و همچنین آثار خود را بفروشند. Fuups AI همچنین یک API ارائه می دهد تا به توسعه دهندگان اجازه دهد تا این ابزار را در برنامه های خود ادغام کنند.

با هوش مصنوعی Fuups، کاربران می توانند تصاویر و هنرهای خیره کننده ای را با سهولت و سرعت بی سابقه خلق کنند.

fuups ai

شروع ساخت عکس با Fupps

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست